Reactie Previcus op recentelijke berichtgeving ’Pas op voor gratis bezwaar tegen WOZ-beslissing’

Beste lezer,

De afgelopen dagen zijn er diverse mediaberichten verschenen over misstanden die plaatsvinden bij malafide WOZ-Bureaus. We kunnen ons voorstellen dat u als (mogelijke) klant hiervan schrikt en geloof ons… wij ook!

Vijftien jaar geleden zijn wij Previcus gestart om consumenten te helpen een eerlijke WOZ-waarde te verkrijgen. Als eerste van Nederland hebben wij besloten hier geen geld voor te vragen aan de consument, maar ons in te zetten in ruil voor de proceskostenvergoeding. Tot op de dag van vandaag staan wij achter deze keuze om op deze manier onze dienstverlening gratis aan te kunnen bieden aan alle Nederlanders.

Doordat er nu enkele bureaus ontstaan in onze branche die misbruik maken van het vertrouwen van de consument, gaat in tegen alles waar wij met Previcus voor staan.

Daarom willen wij in dit statement onze huidige klanten en iedereen die erover nadenkt om klant te worden op het hart drukken dat:

  • Wij geen gebruik maken van doorlopende machtigingen
  • Wij niet automatisch bezwaar maken in het nieuwe jaar, als de bezwaarprocedure van het jaar daarvoor volledig is afgerond
  • Wij alleen en eenmalig bezwaar maken nadat u ons uitdrukkelijk toestemming heeft gegeven en ons een getekende machtiging (digitaal) verstrekt.
  • Wij denken vanuit onze klant. Zo komt het voor dat een klant graag bezwaar wil maken, maar door omstandigheden de (digitale) machtiging nog niet heeft verstrekt voor de deadline van de bezwaartermijn van 6 weken. Alleen in dat geval sturen we een pro-forma bezwaarschrift in, waarbij het bezwaarschrift kosteloos wordt ingetrokken als de klant daarom vraagt.

Wij hopen aankomende bezwaarperiode weer veel nieuwe klanten te mogen verwelkomen die ons vertrouwen om voor hen de bezwaarprocedure (gratis) uit handen te nemen. Eenmalig en zonder verborgen kosten, daar sta ik persoonlijk voor in!

Met vriendelijke groet,

Michel Uyen

Oprichter en eigenaar Previcus Vastgoed